INFORMACIJE+385-1-34-45-497

ČESTO POSTAVLJANA PITANJA (I ODGOVORI)

Ako imate pitanja kontaktirajte nas.


1 Prosječna cijena za klik
1.1 Koja je minimalna cijena za klik?
2.2 Koliko riječi vezanih za proizvod bi trebali dodati jednom oglasu?
3.3 Etarget oglasi na Facebook.com
4.4 Kakvu reklamu nudi Etarget? Što je cilj oglašavanja?
6 Osnovne informacije o Etargetu, registracija, počinjemo s oglašavanjem...
6.1 Gdje mogu upisati riječi vezane za interese kupca?
7.2 Da li se reklama u Etargetu ispalti?
9 Rječnik kontekstualne reklame
9.1 Kako da se registriram?
10.2 Da li je moguće oglašavati i ako nemam web stranicu?
11.3 Koliko košta Etarget?
12.4 Kako koristiti alat za preporuku ključnih rijeći?
14 Uvod
14.1 Što je to ciljanje na proizvode?
15.2 Kako da odredim cijenu za ključne riječi?
16.3 Kako kreirati idealan oglas - retargeting
17.4 Kako se određuje relevancija u kontekstu?
18.5 Koliko košta kreiranje oglasa Etarget?
19.6 Koliko ključnih riječi bi trebao dodati jednom oglasu?
20.7 Kako sustav određuje fakturiranu cijenu (od minimalne cijene)?
21.8 Što je reklamna mreža?
22.9 Što je kontekstualna reklama?
23.10 Što je reklama u tražilicama?
24.11 Koja je razlika između reklame na tražilicama i kontekstualne reklame?
25.12 Što znači PPC?
26.13 Što je ciljana reklama?
27.14 Zašto bi trebali povećavati posjećenost web stranice?
28.15 Što su to ključne riječi?
29.16 Što znači CTR?
30.17 Kako početi s oglašavanjem u Etargetu?
31.18 Nisam vlasnik tvrtke, da li se mogu registrirati?
32.19 Gdje se prikazuje reklama Etarget?
33.20 U kojim zemljama je moguće Etarget oglašavanje?
34.21 Koje tipove ciljanja nudi Earget?
35.22 Kako Etarget bira oglase uz članke?
36.23 Prema kojim kriterijima će Etarget izabrati baš moju reklamu?
37.24 Da li je bitnija relevancija oglasa ili cijena?
38.25 Što je to CTR (click-through-rate, omjer prikazivanja i klika)?
39.26 Kako se moji oglasi prikazuju na osnovu ključnih riječi?
40.27 Kako izabrati ključne riječi koje opisuju vaš proizvod?
41.28 Što je to ciljanje prema interesima kupca?
42.29 Kako izabrati ključne riječi?
43.30 Koja je razlika između riječi vezanih za proizvod i riječi vezanih za kupca?
44.31 Što znači da će se moj oglas prikazivati i oćenito?
45.32 Kakav budžet je optimalan na mjesec dana?
46.33 Da li postoji minimum koji moram za određeno razdoblje potrošiti u Etargetu?
47.34 Što je maksimalna cijena?
48.35 Kako da postavim maksimalnu cijenu?
50 Kako da postavim cijenu za klik?
50.1 Što je CTR i normaliziran CTR?
51.2 Što je vremenski raspored prikazivanja?
52.3 Da li moguće postaviti cijenu odjednom za sve riječi?
54 Kreiranje reklamnog oglasa

Pomoći i često postavljana pitanja

1 Prosječna cijena za klik

Prosječna cijena za klik je individualna.

S obzirom da se cijene licitiraju, cijenu nemojte postavljati direktno već postavite maksimalnu cijenu koju ste spremni odvojiti za jedan klik. Sustav će tako sam promijeniti cijenu da vi platite minimalnu potrebnu a da se limit ne bi prekročio.

Maksimalna cijena je gornja granica koju želite platiti za posjetitelja na određenu ključnu riječ i oglas. Plaćate samo za korisnike koji su posjetili vašu stranicu a prikaz ne plaćate.
 


1.1 Koja je minimalna cijena za klik?

Minimalna cijena za klik je za svaku riječ individualna. Konkretne cijene ćete dobiti nakon registracije. Nove riječi koje još nemaju statistike viđenja i klikova imaju minimalnu cijenu za klik 0,25 kn.

U slučaju da je maksimalna cijena za klik kod određene rijeći niža od minimalne cijene riječi, oglas će se prestati prikazivati na ovu riječ.


2.2 Koliko riječi vezanih za proizvod bi trebali dodati jednom oglasu?

Da bi idkoristili potencijal riječi vezanih za proizvod je potrebno zadati minimalno 30 ključnih riječi, optimalno više od 50 riječi uz jedan oglas.


3.3 Etarget oglasi na Facebook.com

Etarget predstavlja novi marketinški alat u okviru Facebook Ads API, koji omogućava prikazivanje oglasa iz sustava i na stranici Facebook.com.


Zahvaljujući ovoj novosti vam donosimo jedinstvenu mogućnost spojiti reklamne kampanje u jedan korisnički račun, na kojem ćete komotno voditi svoju reklamu na stranicama Facebook.com, index.hr, net.hr i stotinama drugih u Hrvatskoj.

Za oglašavanje na hrvatske korisnike Facebook.com smo za vas pripremili nove mogućnosti ciljanja :

  • ciljanje prema tome da li je muškarac ili žena,
  • ciljanje prema godinama,
  • ciljanje prema obiteljskom stanju,
  • ciljanje prema obrazovanju,
  •  ciljanje prema interesima na onovu ključnih riječi.


Vaša reklama bi se trebala prikazivati tamo gdje su vaši klijenti, zato iskoristite spajanje kontekstualne reklame i pogodnosti društvenog marketinga u jednom alatu, kojim je Etarget.

Glavne pogodnosti:

  • ogroman doseg na korisnike hrvatskog interneta iz jednog mjesta,
  • plaćanje po kliku,
  • mogućnosti ciljanja, koje povećavaju povrat vaših investicija.


Što bi trebali znati o kontekstualnoj reklami i društvenom marketingu.

  • Široki doseg vam daje mogućnost osloviti sve potencijalne klijente, ne samo one koji su odlučili aktivno tražiti na internetu najjeftinije usluge.
  • Imate mogućnost osloviti klijenta prije nego što počne tražiti dostavljača, čime ste u preednosti pred konkurencijom.
  • Ova reklama je povoljna. Usporedite cijenu klika s ostalim mogućnostima.
  • Retargeting povećava efektivnost uloženih sredtava u reklamu.
  • Da bi procjenili i poboljšali reklamu pratite konverzije direktno u Etarget korisničkom računu.

4.4 Kakvu reklamu nudi Etarget? Što je cilj oglašavanja?

Etarget pruža reklamu na internetu. Cilj oglašavanja u Etargetu je sa stranica index.hr, net.hr, tporta.hr, oglasnik.hr i više od 400 drugih dovesti što više potencijalnih klijenata na vašu stranicu. 


6 Osnovne informacije o Etargetu, registracija, počinjemo s oglašavanjem...


6.1 Gdje mogu upisati riječi vezane za interese kupca?

Riječi vezane za interese kupca upišite u polje „Riječi koje opisuju interese vašeg kupca“ u vašem korisničkom računu.


7.2 Da li se reklama u Etargetu ispalti?

Djelomičan odgovor ćete naći ovdje kalkulator ispaltivosti.


9 Rječnik kontekstualne reklame

Što bi trebali znati o kontekstualnoj reklami i Etargetu?


9.1 Kako da se registriram?

Novi korisnički račun si otvorite registracijom na  http://www.etarget.hr/registracija-oglasivaca


10.2 Da li je moguće oglašavati i ako nemam web stranicu?

Na žalost Etargte možete koristiti samo ako imate  webstranicu. 


11.3 Koliko košta Etarget?

Usluga se naplaćuje prema broju klikova na vaš oglas. To znači da za prikazivanje vašeg oglasa ne plaćate ništa.  Osnovna cijena klika je 0,25 kn. Više informacija o cijenama kao i načinu postavljanja ćete naći u cjeniku. 


12.4 Kako koristiti alat za preporuku ključnih rijeći?

Alat za preporuku ključnih riječi služi za povećanje efektivnosti i dosega kampanje. Pomoći će vam da dodate što više ključnih riječi vezanih za kupca ili za proizvod.

Alat može preporučiti riječi koje su slične riječima koje ste unijeli ili su relevantne prema stranici na koju je usmjeren oglas.


14 Uvod

Trebate pomoć s olašavanjem na Etargetu? Tražite detaljne informacije? Nađite odgovore na vaša pitanja u jednoj od sljedećih kategorija.

U slučaju da ne nađete odgovore kontaktirajte nas emailom ili telefonom.


14.1 Što je to ciljanje na proizvode?

Ciljanje na proizvode je osnovni način ciljanja oglasa Etarget.  Na osnovu ključnih riječi vezanih za proizvod će se vaš oglas prikazivati:

1. Uz članke koji su temom slični vašem proizvodu.

2. Ako određenu ključnu riječ potencijalne klijent upiše u pretraživač.

3. Ako određenu ključnu riječ potencijalni klijent traži u katalogu.

Primjer:
Reklamni oglas koji prodaje automobile će se prikazivati uz članke o automobilima.


15.2 Kako da odredim cijenu za ključne riječi?

Cijenu za pojedine ključne riječi određujete u posljednjem koraku kreiranja kampanje. Minimalna cijena za ključnu riječ je 0,25 kn bez PDV-a.

U slučaju da tražite da se oglas prikazuje za sve riječi na konkretnoj poziciji, kliknite na broj pozicije  (1 až 5)i sustav će automatski korigirati ponudu.


16.3 Kako kreirati idealan oglas - retargeting

Idealan oglas bi u prvom redu trebao biti privlacan i atraktivan za vaše potencijalne klijente. Zato bi se njegov sadržaj trebao što više slagati sa uslugom ili proizvodom koji nudite.

Zahvaljujući retargetingu ćete osloviti ljude koji su već posjetili vašu stranicu. Zato ovaj oglas napišite tako da klijente podsjeti na vas i vaše proizvode. Ako imate recimo kampanju na određen proizvod i retarget oglas pišite na isti proizvod.

Ako imate na stranici više retarget kodova (npr. više proizvoda), prilagodite i oglase koji se vežu na ove kodove.


17.4 Kako se određuje relevancija u kontekstu?

Relevanciju određujemo usporedbom sadržaja članka i ključnih riječi koje je svom oglasu dodao oglašivač.  Čim veća sličnost između sadržaja oglasa i ključnim riječima, tim veću šansu ima oglas za prikazivanje uz članak. 


18.5 Koliko košta kreiranje oglasa Etarget?

Registracija je besplatna. Prije nego što kampanja krene je potrebno uplatiti mnimalnu prvu uplatu 400 kn + PDV. 


19.6 Koliko ključnih riječi bi trebao dodati jednom oglasu?

Preporuča se dodati minimalno 50 ključnih riječi vezanih za kupca, optimalno je više od 100 riječi na jedan oglas.


20.7 Kako sustav određuje fakturiranu cijenu (od minimalne cijene)?

Osnovna pravila za određivanje cijene:
   1. realna cijena neće nikada biti viša od vama određene maksimalne cijene za klik;
   2. realna cijena se postavlja tako da se vaš oglas na određenu cijenu postavlja na najvišoj poziciji;
   3. realna cijena se postavlja tako da za ovu poziciju plaćate što manje;
   4. ako bi realna cijena trebala biti niža od minimalne cijene, biti će postavljena minimalna cijena. 


21.8 Što je reklamna mreža?

Reklamna mreža je usluga kod koje klijent postavlja reklamu preko jedne usluge i ta relama se prikazuje na više mjesta na internetu. Etarget je reklamna mreža koja može vaše oglase prikazati na više od 400 portala hrvatskog interneta.

Što nudi reklamna mreža

1. Jedinstveno postavljanje reklame. Reklamu postavljate na jednom mjestu, a prikazuje se na desetcima ili stotinama stranica.

2. Ciljanje. Reklamna mreža izabire baš ona mjesta gdje se nalaze vaši klijenti.

3. Pregledni izvještaji. Na jednom mjestu ćete naći pregled o stanju vaše reklame.


22.9 Što je kontekstualna reklama?

Kontekstualna reklama je oblik reklame na internetu koja prikazuje reklamu ciljano prema obsegu članaka u internetskim medijima, ili prema interesima čitatelja članaka. Mreža Etarget funkcionira na principu kontekstualne reklame.

Reklamni sustav Etarget preskenira webstranicu internetskog medija, odredi njen obseg i na osnovu toga prikaže reklamu koja je najrelevantnija sadržaju jpojedinih članaka.

Primjer:
Ako je članak u internetskom mediju posvećen sportu uz njega se prikaže reklama za sportsku opremu, prodaju ulaznica na utakmice ili reklama za sportske prijenose na televiziji. 

Kontekstualna reklama znači:

1. Široko pokriće iz jednog mjesta. Kontekstualna reklama zacilja na potencijalne klijente na više mjesta odjednom bez potrebe voditi kampanju za svaku stranicu posebno.

2. PPlaćanje za klijenta. S kontekstualnom reklamom ne trošite novac na ljude koji nemaju interes za vaš proizvod ili uslugu. Prikazivanje kontekstualne reklame je besplatno, plaća se samo za potencijalnog klijenta - znači za klik na oglas.

3. Točni ciljanje. Kontekstualna reklama cilja na potrebe klijenta i prikaže se na mjestima gdje je najveća koncentracija potencijalnih klijenata vaše tvrke.


23.10 Što je reklama u tražilicama?

Žao nam je, u Hrvatskoj nemamo trežilice.


24.11 Koja je razlika između reklame na tražilicama i kontekstualne reklame?

Iako kontekstualnu reklamu i reklamu na tražilicama spaja mnogo zajedničkih faktora, razlikuju se po lokciji prikazivanja i po marketinškim potrebama koje zadovoljavaju.

Zajednički faktori:

1. Plaćanje po kliku (pay-per-click, PPC). Oglašivači ne plaćaju za prikazivanje reklame, nego tek onda kad potencijalni klijent klikne na oglas i dođe na stranicu.

2. Ciljanje. Reklama u tražilicama i kontekstualna reklama su ciljane, t.j. na internetu traže potencijalne klijente tvrtke i dovode ih na web stranicu. 

3. Tekstualni format. Obje vrste reklame su u formatu jednostavnog teksta, nekada u kombinaciji sa slikom.

Reklama u tražilicama:

1. Aktivno pretraživani proizvodi.  Ako surferi aktivno traže riječi koje su poveyane s vašom tvrtkom u tražilicama, ova reklama će se pobrinuti da kod skupljanja informacija prije kupovine naiđu na vašu tvrtku.

2. Nije pogodna za reklamiranje branda. Ako ljudi ne traže vaš proizvod aktivno, reklama u pretraživačima bi trebala biti samo dopunski dio vašeg marketinga. 

3. Prikazuje se u pretraživačima

Primjer:
Ako ljudi traže  DVD sa Celine Dion a vaša trgovina ovaj  DVD prodaje, trebali bi reklamirati u tražilicamai dovesti kupce na svoju stranicu.

Osobine kontekstualne reklame

1. Osigurati će prodaju i svijest o vašoj firmi.  Kontekstualna reklama osim dovođenja aktivnih klijenata služi i za oslovljavanje onih koji aktivno ne traže vaš proizvod.

2. Klijenti su kod konkurencije? Ako se trudite pridobiti nove klijente od konkurencije, morate ih aktivno upozoriti na svoju ponudu - za to služi kontekstalna reklama na stranicama koje vaši potencijalni klijenti posjećuju.

3. Prikazuje se uglavnom uz članke na internetskim medijima. Kontekstualna reklama se prikazuje ciljano prema sadržaju članka u internetskim medijima ili prema interesima čitatelja članaka.

Primjer 1
Banka je uvela novu kreditnu karticu. Ova usluga nije često tražena na internetu, za njenu propagaciju će banka iskoristiti kontekstualnu reklamu uz članke koje čita ciljna skupina banke.

Primjer 2
Kozmetička firma svaki mjesec uvodi nove proizvode i želi povećati prodaju. Pomoću kontekstualne reklame dugoročno usmjerava posjetitelje ženskih portala na svoju stranicu.


25.12 Što znači PPC?

PPC ili plaćanje po kliku je vrsta plaćanja za kontekstualnu reklamu i reklamu u tražilicama i reklame u tražilicama. Oglašivač ne plaća za prikazivanje reklame, nego tek tada kad potencijalni klijent klikne na njegovu reklamu i tako dođe na stranicu tvrtke.


26.13 Što je ciljana reklama?

Pojam ciljana reklama se upotrebljava kao naziv za dvije srodne vrste reklame - reklamu u tražilicama i kontekstualnu reklamu. Obje vrste su alat za privlačenje ciljane posjećenosti. Zato se zovu ciljane.


27.14 Zašto bi trebali povećavati posjećenost web stranice?

Web stranica ne služi samo za prezentaciju na internetu.  Može imati i velikog utjecaja na sticanje novih klijenata.

Veliki broj ljudi traži informacije prije kupovine upravo na internetu. O kupnji često odlučuje to da li će doći na vašu stranicu ili stranicu konkurencije. Informacije koje su na  vašoj web stranici podučavaju klijente, povećavaju lojalnost prema tvrtki i njenim proizvodima ili uslugama.


28.15 Što su to ključne riječi?

Ključne riječi su izrazi koji služe za ciljanje kontekstualne reklame i reklame u pretraživačima. Ključne riječi određuju gdje će se prikazivati vaša reklama.

Etarget koristi dvije vrste kljucnih riječi: 

a) riječi koje opisuju proizvod ili uslugu;
b) riječi koje opisuju interese kupca


29.16 Što znači CTR?

CTR ( engll. Click Through Rate, omjer prikazivanja i klikova) je međunarodno korišteni standard mjerenja kontekstualne reklame. Uvodi se većinom u postotcima i odgovara na pitanje: „Koliko posto ljudi je vidjelo i kliknulo na moj oglas?“ 

Primjer:
CTR 0,3 znači da je na tisuću prikaza na reklamu kliknulo troje korisnika.

Kod reklame u tražilicama i reklame u kontekstu oglašivać ne plaća za prikazivanja. Plaća za reklamu samo kad netko klikne.


30.17 Kako početi s oglašavanjem u Etargetu?

Za početak je potrebno registrirati se na našoj stranici.

Oglasi Etarget se prikazuju u vidu kratkih tekstualnih oglasa i reklamiraju proizvod ili uslugu oglašivača. Ciljem reklame je dovesti na  web stranicu ciljani izabranu skupinu potencijalnih klijenata.

1. Što želite reći?
2. Kome to želite reći?
3. Koliko možete potrošiti?
4. I na kraju –  mogli biste to reći bolje?


31.18 Nisam vlasnik tvrtke, da li se mogu registrirati?

Da, ova usluga je dostupna i za fizičke osobe. U polje "naziv tvrtkei" upišite svoje ime i prezime.


32.19 Gdje se prikazuje reklama Etarget?

Reklama etarget se prikazuje na više od 400 hrvatskih portal.


33.20 U kojim zemljama je moguće Etarget oglašavanje?

Preko Etargeta je moguće oglašavanje u devet europskih zemalja.

Lista zemalja: 

1. Poljska

2. Slovačka

3. Hrvatska

4. Srbija

5. Češka

6. Austrija

7. Mađarska

8. Rumunjska

9. Bugarska


34.21 Koje tipove ciljanja nudi Earget?

Za dobro ciljanje kampanje je važno znati sve načine ciljanja koje Etarget nudi.

1. Ciljanje na proizvod ili uslugu. Ciljanje koje je koncentrirano na proizvod ili uslugu. Koristi se u istoj mjeri u kontekstu i tražilicama.

2. Ciljanje prema interesima kupca. Prošireno kontekstualno ciljanje.

3. Opći oglasi. Pogodne su za širi doseg npr. na komunikacijskim stranicama.
 

Za ciljanje u Etargetu se koriste ključne riječi.


35.22 Kako Etarget bira oglase uz članke?

Sustav Etarget automatski analizira članke uz koje se nalaze reklamne površine Etarget. Etarget uspoređuje članak s ponudom oglašivača i uz članak umetne one oglase koji su najrelevantniji. Cijeli taj proces traje nekoliko milisekunda. 

Oglas za taj članak bira Etarget među nekoliko desetaka oglašivača sistemom licitacije. Kod izbora na sustav Etarget utječu tri faktora.

 

1. Relevantnost ključnih riječi

2. Cijena po kliku

3. CTR


36.23 Prema kojim kriterijima će Etarget izabrati baš moju reklamu?

1. Relevancija

Najbitniji faktor koji određuje na kojoj poziciji se vaš oglas prikazuje je relevancija vaših ključnih riječi. To znači ako korisnik traži  "životno osiguranje" prikazati će mu se najprije klijenti koji oglašavaju na riječi  "životno osiguranje" a tek nakon toga klijenti koji oglašavaju samo na riječ  "osiguranje".

2. Cijena i CTR

Čim kvalitetniji je vaš oglas  (viši CTR) i čim više ste voljni platiti za jedan klik to će se češće prikazivati vaš oglas.

U slučaju da na istu ključnu riječ oglašava više klijenata, njihovi oglasi se biraju prema cijeni koju su voljni platiti za klik puta normalizirani CTR za taj oglas i riječ.

Kod oglasa ispod članaka se umjesto normaliziranog CTR upotrebljava na određivanje kvalitete relevancija ovog oglasa i riječi uz članak.

3. Vrijeme

U slučaju da gore spomenuti faktori su identični, o poziciji oglasa odlučuje vrijeme aktivacije oglasa. Oglas je ktriviran u trenutku kad je na vašem rčunu pozitivan saldo. Prije aktivirani oglasi se prikazuju na višoj poziciji.


37.24 Da li je bitnija relevancija oglasa ili cijena?

Ciljem Etargeta je prikazati korisniku interneta sadržaj koji će ga zainteresirati. Zato je relevancija oglasa bitna  (ključne riječi) , kao i kvalitetno kreiran oglas koji će zainteresirati potencijalne klijente (CTR). 

Kvalitetan oglas će snoziti cijenu koju ćete potrošiti u Etargetu. Nekvalitetan oglas i nerelevantne ključne riječi cijenu podižu.

Ako je relevancija konkurentskih oglasa slična, odlučuje cijena.


38.25 Što je to CTR (click-through-rate, omjer prikazivanja i klika)?

CTR (engl. Click Through Rate, omjer prikazivanja  i klika) je međunarodni standard mjerenja kontekstualne reklame. Obično se uvodi u postotcima i odgovara na pitanje:  Koliko posto ljudi koji su vidjeli moj oglas je na oglas i kliknulo?“ 

Primjer:
CTR 0,3 znači da je na reklamu kliknulo troje korisnika.

Kod reklame u tražilicama i kontekstualne reklame oglašivač ne plaća za prikazivanje. Plaća tek kad netko klikne na njegovu reklamu.

Etarget prti uspješnost oglasa uz članke. U slučaju da oglas ima visko CTR (značí, da je za određenu publiku zanimljiv), prikazuje se uz članak češće.


39.26 Kako se moji oglasi prikazuju na osnovu ključnih riječi?

1. Ako netko na internetu čita članak, kojeg sadržaj je moguće opisati vašim ključnim riječima, prikazati će se vaš oglas.

2. Ako netko zada u tražilicu vašu ključnu riječ, prikazati će mu se vaš oglas (vrijedi samo za riječi koje opisuju vaš proizvod).


40.27 Kako izabrati ključne riječi koje opisuju vaš proizvod?

U polje Riječi koje opisuju vaš proizvod zadajte riječi:

  • Riječi koje opisuju to što prezentirate u ereklamnom oglasu.
  • Pažnja, ne smiju to biti riječi koje opisuju djelatnost vaše tvrtke, nego samo to što je u sadržaju tog oglasa. 

Primjer:
Za oglas: „Opremiti ćemo vašu kancelariju“ možete upotrijebiti riječi: kancelarijski namještaj, oprema kancelarije. namještaj office...


41.28 Što je to ciljanje prema interesima kupca?

Ciljanje prema interesima kupca je  raširen način ciljanja reklamnih oglasa Etarget. Riječi prema interesima kupca su bitne za oslovljavanje većeg broja kupaca na stranici vaše tvrtke.. 

Reklamni oglas ciljani posredništvom riječi  orjentiranih na kupca:

  • se vežu za interese kupca koji čita članak;
  • ne moraju se vezati tematski aprema sadržaju članka.

Primjer: 
Na osnovu riječi vezanih za proizvod  će se oglas koji prodaje automobileprikazivati uz članke o automobilima. 

Na osnovu riječi vezanih za kupca će se oglas koji profaje automobile prikazivati uz članke koji nisu povezani s ovom temom, ali koje posječuje ciljna skupina koja posjećuje ove članke. Na primjer uz članke

  • o sportu; 
  • vijesti i berze; 
  • uz članke o golfu.

42.29 Kako izabrati ključne riječi?

Kod odabira ključnih riječi mislite na to za koga je određen vaš proizvod i o čemu ti ljudi čitaju na internetu, koji su njihovi interesi.

Primjer:

  • Ako su vaši klijenti većinom muškarciupotrijebite riječi kao što su  „nogomet“, „auto“,i sl.
  • Naprotiv, ako su to žene upotrijebite riječi kao što su „moda“ ,„kozmetika“, itd. 

Preporuča se ciljati na uže skupine klijenata. Štedite novac i doseg je veći.

Primjer:

  • Trgovac luksuznih automobila će upotrijebiti riječi koje su karakteistične za riječnik u internetskim medijima koje čita njegova ciljna skupina.
  • Trgovac s biciklima će izabrati riječi koje se vežu za sport.

Oglasi na osnovu ključnih riječi se nalaze isključivo uz članke. Ne prikazuju se u tražilicama i katalozima.


43.30 Koja je razlika između riječi vezanih za proizvod i riječi vezanih za kupca?

Reklamni oglasi se na osnovu riječi vezanih za proizvod prikazuju uz članke koji su tematski vezani za oglas oglašivača. I riječi vezane za proizvod moraju biti u vezi sa oglasom.


44.31 Što znači da će se moj oglas prikazivati i oćenito?

Opće prikakazivanje oglasa će vam osigurati više prikazivanja oglasa i više posjetioca, ali bez mogućnosti odrediti na kojim će to portalima biti.

Prímjer:
Opće ciljanje će iskoristiti tvrtla sa širokom ciljnom skupinom (naprimjer skijanje, godišnji odmor itd.


45.32 Kakav budžet je optimalan na mjesec dana?

Pogledajte financijske preporuke.

Maksimalnu sumu određujete vi. Cijena usluge neće premašiti vaš financijski ulog ili svotu koju ste si u sustavu odredili kao mjesečni maksimum.

Isto tako je limit za maksimalnu sumu realni interes klijenata za vašu uslugu ili proizvod koji nudite. t. j. ako korisnici  "ne preklikaju"iznos koji ste odredili, prelayi vam u sljedeće razdoblje.


46.33 Da li postoji minimum koji moram za određeno razdoblje potrošiti u Etargetu?

U Etargetu niste vezani niti na razdoblje u kojem oglašavate, niti na svotu koju potrošite. Jedino ograničenje se odnosi na minimalnu prvu uplatu sto je 400 kn + PDV i na povećanje salda što je 200 kn + PDV.


47.34 Što je maksimalna cijena?

Maksimalna cijena je gornja granica cijene koju ste voljni platit za posjetioca za određenu ključnu riječ i oglas. Plaćate samo za klijente koje smo doveli na vašu stranicu, za prikazivanje reklame ne plaćate.

Maksimalna ciena za posjetitelja kao i za ukupna sredstva potrošena u Etargetu bi trebali biti kompenyirani vašom zaradom. Efekt mogu biti direktno narudžbe na vašoj stranici ili povećana svijest o vašoj tvrtki ili proizvodima u krugu potencijalnih klijenata.  Prosječna cijena za klik je individualna prema proizvodu i kvaliteti  web stranice.


48.35 Kako da postavim maksimalnu cijenu?

Maksimalnu cijenu možete postaviti u lijevom stupcu u vašem korisničkom računu.

Nakon toga ćete u tablici vidjeti na kojem će se mjestu vaš oglas prikazati. Poredak se određuje na osnovu toga koju cijenu nudi vaša konkurencija i kako su im kvalitetni oglasi.


50 Kako da postavim cijenu za klik?

Cijene za pojedine ključne riječi možete postaviti tako da kliknete na polje "Ključne riječi", koje se nalazi ispod svakog oglasa.

Pošto se cijene riječi određuju na licitaciji, ne postavljate direktno, nego postavljanjem maksimalne cijene koju želite platiti za klik. Sustav nakon toga automatski korigira cijenu za klik tako da ne prekoriči ovaj limit  i da za svaki klik plaćate minimum.

Cijenu pojedinih riječi možete naći nakon prijave ili besplatne registracije u Etargetu.


50.1 Što je CTR i normaliziran CTR?

CTR (Click Through Rate) – omjer klika i prikazivanja . To zna;i ako je va[ oglas bio prikazan 100 puta i kliklo se na njega 3 puta, njegov CTR je 3%.

Pošto se Rtarget ogalsi prikazuju na raznim pozicijama (1 až 5) i više pozicije imaju općenito viši CTR, potrebno ej kod izračunavanja kvalitete oglasa uzeti u obzir i pozicijuan kojoj se nalazi. To rješava normaliziran CTR koji ukazuje na realnu kvalitetu oglasa.

Konkretan primjer izračunavanja cijene klika za tri oglašivača (A, B, C), koji oglašavaju istu riječ

Klijent    Maks. cijena za klik    NCTR    Skore    Pozicija    Min. cijena za klik    Realna cijena za klik

A    5.70 Sk    3.0%    17.1
(5.70 * 3.00)    1.    0.80 Sk    13.0 / 3 + 0.1 = 4.4 Sk

B    10.00 Sk    1.3%    13.0
(10.00 * 1.30)    2.    2.70 KN    10.4 / 1.3 + 0.1 = 8.1 Kn

C    2.60 Kn    4.0%    10.4
(2.60 * 4.00)    3.    0.50 Sk    min = 0.50 Kn


51.2 Što je vremenski raspored prikazivanja?

Etarget nudi mogućnost odrediti vremenski raspored prikazivanja oglasa. Vremenski raspored osigurava da se oglasi prikazuju u određenom vremenu koje ste sami izabrali.

Da bi se oglasi prikazivali samo u određenom vremenu, potrebno je postaviti točne intervale u tablici.  U vrijeme kada se ne trebaju prikazivati će biti suspendirani.

Ovu mogućnost preporučamo iskoristiti najme onda ako želite da vas klijenti kontaktiraju. Nije relevanto da se reklama prikazuje onda kada nitko nije u kancelariji.


52.3 Da li moguće postaviti cijenu odjednom za sve riječi?

Da cijenu možete postaviti odjednom za sve riječi ako ispunite polje „Postavi sve maksimalne cijene za klik na“ i klikom „Postavi“.


54 Kreiranje reklamnog oglasa


*Sto je Etarget?

Etarget je PPC i RTB reklama na internetu. Njena pogodnost je u tome što je prikazivanje oglasa besplatno. Par lipa ćete platiti tek za klik - znači za posjetioca na vašu web stranicu. RTB je real time bidding, fleksibilna display reklama u realnom vremenu za najnižu moguću cijenu.

U Hrvatskoj koristi površine više od 400 web stranica.   © 2002 - 2017 ETARGET SE
Kontakti

+385-1-34-45-497